-Mandarijnvogels-

Iemand beweerde vanmorgen dat mandarijnen goed zijn voor de kleur van de vogels. Nou denk ik altijd in plaatjes, dus we hebben meteen de proef op de som genomen om te kijken of die saaie postduiven hier een beetje oranje willen kleuren. 

Mandarijneendjes die ken ik wel, maar oranje mussen, blauwe duiven en gif-groene vinkjes, hoe grappig zou dat zijn.

Van flamingo’s is het algemeen bekend dat ze roze worden van de krabbetjes of garnalen die ze eten. Eigenlijk ook vreemd, want garnalen worden pas roze als je ze bakt en ik heb nog nooit een flamingo garnalen zien bakken.

Ik hou ontzettend van vogeltjes, behalve duiven, ongeacht welke kleur. In een van mijn eerdere columns kun je lezen dat ik op de rand van oorlog sta met een stelletje tortelende duiven hier in de tuin. (Ja, ze zijn er nog steeds! Daar helpt mandarijnen gooien misschien…?) Verder vind ik vogeltjes prachtig! Alleen bij mij in de tuin vliegt niet zoveel. Als je de F-16’s niet meetelt tenminste. Ik heb ooit een vogelhuisje met een potje pindakaas cadeau gekregen. Dat is binnen 2 minuten gesloopt door een bende vandalistische meeuwen die de restantjes friet en chips uit de plaatselijke speeltuin beu waren. Het vogelhuisje lag kapot op de grond en de pindakaas was verdwenen, inclusief potje. Ik verdenk die meeuwen van een complot met de tortelende duiven om hier de boel te saboteren, of gaat dat te ver? (Het wordt tijd dat ik weer wat meer buitenshuis kom, iets verder dan mijn achtertuin.)

Maar goed, ik geloof bijna alles wat ze me wijsmaken, dus de mandarijnen liggen hoopvol buiten op de tafel. Het resultaat laat nog op zich wachten, maar goed werk heeft tijd nodig. En nu we toch bezig zijn zetten we een potje Skittles erbij, kijken wat dat doet!


Reactie schrijven

Commentaren: 0