-Vogel vandalisme-

Wist jij dat je, als je zonnepanelen laat installeren, je er ook rekening mee moet houden dat er beesten onder kunnen gaan wonen? Ik niet. En nu zitten er KAUWEN.

Die ellendige beesten heb ik al ooit vriendelijk maar resoluut moeten laten verhuizen omdat ze boven op mijn rolluiken aan het nestelen waren.

Dat nestelen is niet zo erg, maar die nestelen niet een beetje, NEE, die sjouwen een half bos mee, dwars door je rolluiken!

Dus dat heb ik netjes dicht laten timmeren zodat ze er niet meer bij kunnen. Een hele vogelvriendelijke oplossing. Ik ben een dierenvriend, zolang die dieren mij maar met rust laten en mijn huis.  Ongewenste ‘huisdieren’ worden geëlimineerd, zonder pardon, geen medelijden. En nu dus ook die kauwen. Ik snapte sowieso niet hoe ze het voor elkaar kregen om daar onder te komen.

Daarom heb ik het een tijdje zitten kijken. Bewonderingswaardig wringen zij zich tussen die zonnepanelen en het dak door als volleerde ninja’s. Eerst in de spagaat, dan een gestrekte vleugel, de nek over dwars en hoppa! Het zal me niet verbazen als ze een ribbenkast of hun pootjes daarvoor ontwrichten om het maar voor elkaar te krijgen. Niemand zou een tak van een halve meter daar onder krijgen. maar zij krijgen het voor elkaar. Ergens verdiend dat ook respect. Maar met alle risico’s van kabelbreuk, kortsluiting et cetera, kan ik ze toch niet laten zitten.

Voor ze gaan broeden, moet er een verreiker komen, de zonnepanelen moeten er af, takken er onder uit en dan worden er speciale borstels geïnstalleerd zodat ze er niet meer onderdoor kunnen. Dat gaat mij weer een sloot geld kosten. Mijn respect voor deze vogelvandalen word spontaan een stuk minder. Als je niet oplet, vallen ze je ook nog aan omdat ze jonkies hebben. Territoriumdrift. Nou, die heb ik ook! Liefst pis ik letterlijk mijn territorium af, maar zo hoog kom ik niet. Stelletje vandalistische ninjafladderaars, gewoon wegwezen!


Reactie schrijven

Commentaren: 0