-Pitstop-

Wat heeft Max Verstappen wat ik niet heb? Ik zal hem alvast inkoppen: snelheid, geld, looks, grote sponsors et cetera, maar vooral een hele snelle pitstop. En DAT is waar ik jaloers op ben.

Max kan tijdens de race naar gelang het nodig is van banden wisselen en dat is binnen een paar seconden gebeurd, hij kan gewoon blijven zitten en meteen doorracen. 

Bij mij gaat dat ietsepietsie anders.

Ik moest eerst bellen. Dan het ingesproken bandje afluisteren en de juiste keuze maken. Daarna hopen dat de goede medewerker de telefoon opneemt én in een goede bui is.

Dan komt het moeilijkste: de situatie uitleggen, drie keer herhalen om welk hulpmiddel het gaat, zes keer vertellen wat mijn naam, geboortedatum en postcode is en dan hopen op zo snel mogelijk een afspraak. Nog niet voor nieuwe banden hoor. Eerst voor een monteur die langs moet komen om te kijken welke banden er nodig zijn. Met een beetje geluk komen ze dan na een week of vier kijken. En dan moeten de banden nog besteld worden, én geleverd! Tel zes weken. Dan mag je nog een keer of zes terug bellen of er een afspraak gemaakt kan worden om de banden te monteren. Die afspraak duurt ook gemiddeld weer een week of zes. Als de banden geleverd worden mag ik een hele dag in mijn duw-rolstoel zitten -het woord zegt het al: dan moet je geduwd worden, dus kan ik niet zelf rijden-,  of op bed liggen want dat wisselen van de banden kan niet met mij erin.

Dus niks even snelle pitstop voor nieuwe bandjes en dooooorrrrr... Nee.

Ik weet wel dat Max nooit kampioen zou zijn geworden als het net zo lang zou duren bij hem. Ach ja, ik heb dan weer andere talenten zullen we maar zeggen. Geduld hebben bijvoorbeeld, een heleboel.


Reactie schrijven

Commentaren: 0