-Korreltje zout-

Hé Mieke, hoe gaat het met je jeuk? Oeps, als columniste kun je serieuze vragen beter op Google opzoeken dan een berichtje op Facebook plaatsen. Weer wat geleerd. Je mag best weten hoe het met mijn jeuk gaat hoor, slecht, nog steeds aanwezig, maar om dat op straat of in de Jumbo te bespreken? Doe maar niet. Ik heb het berichtje maar weer verwijderd want dit was niet echt de bedoeling. Zo zie je maar weer het blijft opletten wat je op internet zet, maar ook wat je in je columns schrijft. Even voor de column-leken onder ons: In een column zit een kern van waarheid, maar het is niet altijd de waarheid. Vaak lekker aangedikt om een punt te maken. Of om de boel een beetje aan te scherpen. Als je een column van mij leest, neem het met een korreltje zout en pak er meteen iets lekkers bij zoals een glaasje wijn of borrelnootjes, zoiets. Dus als ik een column schrijf over mijn goddelijke lichaam, mijn fantastische karakter, mijn super intelligentie of mijn ongelofelijke fortuin. Tja, wat moet je dan geloven? Ik zou overigens voor de eerste optie gaan, zit je altijd goed. Als je mij dan op straat naschreeuwt met: ‘Je ziet er goed uit!’ of ‘Heey lekker ding’, kan ik dat allemaal hebben. Maar… neem me niet kwalijk dat ik die opmerkingen dan met een korreltje zout neem, of een wijntje, met borrelnootjes.


Reactie schrijven

Commentaren: 0