-Hoofdmuis of hoofdluis?-

Soms is er een beetje verwarring over die sticker op mijn hoofd. Mensen wijzen met hun vinger naar hun hoofd om duidelijk te maken dat daar iets zit. Altijd grappig om dan te zeggen: “Zit je mij nu voor de gek te houden?” Mensen denken dat er confetti is blijven plakken en willen het er af plukken. “Nee, niet doen! Dat is mijn hoofdmuis!” “Hoofdluis?”  “Nee, hoofdmuis. ”Hoofdmuis? Tja dat klinkt ook wel een beetje gek, en ik kan me voorstellen dat mensen er een vreemd beeld bij krijgen. Maar het is minder ingewikkeld dan het lijkt. De hoofd muis is enkel een reflecterend stickertje. De camera die op mijn computer zit vangt de reflectie op en daardoor kan ik met mijn hoofd de muis op de computer bewegen. Door mijn hoofd even stil te houden kan ik klikken, slepen et cetera. Een ingenieus systeem. Zeker voor iemand die geen hand functie meer heeft. Toen ik dit voor het eerst mocht gebruiken ging er een wereld voor mij open. Eindelijk kon ik weer alles wat iedereen op een computer kan. Alles wat ik voorheen kon op een computer. Mijn kleine wereldje is weer groter geworden doordat ik contacten kan onderhouden, surfen op het internet en mijn hobby, schrijven, weer op heb kunnen pikken.

Dus wat iedereen er ook van denkt of zegt, ik ben blij met mijn kleine  huisdiertje!

Meer weten over de hoofdmuis? Klik hier! 


Reactie schrijven

Commentaren: 0