-Wild, west, thuis best-

Zaterdagavond ben ik enigszins gaan twijfelen aan mijn geestelijke gezondheid. ‘Gaat het niet goed met je dan, Mieke?’ Jawel hoor, met mij gaat het prima! Maar toen ik zaterdag met mijn vriendin naar Amsterdam reed, om een concert van Anouk bij te wonen in de Ziggo Dome, heb ik toch wel enkele waanbeelden gehad. Onderweg gezellig gekletst, lekker door kunnen rijden, niks aan de hand. Zelfs het parkeren met de bus ging vlotjes dankzij mijn heerlijk assertieve vriendin: ‘Nee, ik ga niet opzij voor een paar reflecterende gele jasjes, WIJ rijden NU hierdoor!’ Eenmaal uit de bus zie ik dingen om me heen die ik niet helemaal kan plaatsen. Is het normaal dat er zomaar midden op de dag een indiaan over straat loopt? Of ben ik nou gek aan het worden? Deze indiaan was niet alleen, vergezeld van allerlei pluimage aan cowboys, Lucky Luke inbegrepen en uiteraard niet te missen: De Daltons. ‘Knijp mij eens’, vroeg ik om te checken of ik niet aan het hallucineren was. Nou heeft dat knijpen niet zoveel zin bij een hoge dwarslaesie, ténzij je weet waar… Een rode wang later liepen nog steeds de Daltons over straat.

Dichter bij de Ziggo Dome begon het kwartje te vallen: In de Arena was natuurlijk het concert van de Toppers! Thema: Wild West, Thuis Best. Roze cowboys, dikke cowboys, dunne cowboys, regenboogcowboys, noem maar op. Een vrolijke bende. Heerlijk om naar te kijken. Het was in ieder geval duidelijk wie deze avond, waar naartoe ging. Als ik in zo’n grote mensenmassa mezelf een weg moeten banen, dan roep ik meestal “Overstekend wild!”. Normaal kijken mensen hier raar bij op, maar er werd nu vooral smakelijk om gelachen.

Het concert van Anouk was geweldig en net iets eerder afgelopen dan onze hilarische buren. Daarom waren we met ons zwarte, stalen ros de extreme drukte van taxi’s, bussen en paardenkarren voor. Wederom ook dankzij mijn heerlijk assertieve vriendin. Die had het voor elkaar dat de reflecterende gele jasjes over de walkietalkie tegen elkaar zeiden dat deze twee knappe dames er dringend door moesten! Misschien lullig voor het groepje mislukte Dolly Partons die op hun taxi moesten wachten maar ik was blij dat we snel richting Volkel konden. Daarin ben ik het zeker met de Toppers eens: Wild West, Thuis Best.


Reactie schrijven

Commentaren: 0