-Bij de neus genomen-

Soms heb je van die vreemde klachten waar dan toch iets mee moet gebeuren. Dat was bij mij ook weer het geval. Al maanden een verstopte neus zo gauw als ik op bed gelegd werd. Normaal ben ik iemand die graag zijn neus in andermans zaken steekt, maar daar is geen lol aan als je niets ruikt. Dus toch maar actie ondernomen en een bezoekje aan de KNO- arts gepland. Het bleek dat de neus diep van binnen verstopt zat en dat er daadwerkelijk iets meer aan moest gebeuren dan een beetje neusspray. Een kleine operatie, neusschelpverkleining genaamd.

Ik was toch een beetje zenuwachtig omdat het vooruitzicht om na de operatie wakker te worden met twee tampons in je neus, heel benauwend is. Je wordt tenslotte toch even flink bij de neus genomen. Afijn, na een wachttijd van ongeveer 3 maanden was ik aan de beurt. Een dagje nuchter blijven, dus het overheerlijke ziekenhuis diner werd me door de neus geboord. Nou kan ik daar niet zo rouwig om zijn, het eten in een ziekenhuis is meestal niet echt het neusje van de zalm.

De operatie was vlot gegaan en er was net werk geleverd want ik werd wakker zonder tampons in mijn neus en met een heleboel lucht! Wat een verademing. Na een dagje weer naar huis. En dan nog even aan iedereen duidelijk maken dat een neusschelpverkleining niet betekent dat je neus kleiner wordt. Altijd leuk om daar tussen neus en lippen door een grapje over te maken. Nee, mijn neus blijft hetzelfde formaat alleen, maken ze aan de binnenkant wat meer ruimte. Dus voor de eerste die denkt een opmerking te kunnen maken over mijn “Nose-job”, doe geen moeite, ik doe net alsof mijn neus bloed.


Reactie schrijven

Commentaren: 0