-Ikea-

Dat je hartje zomer de IKEA binnen rijdt met een dikke poncho en nog een deken over je benen, dat kan nog wel eens voor misverstanden zorgen. Maar wie het laatst lacht, lacht het best. Eenmaal een paar 100 meter de IKEA in gereden, krijg ik al jaloerse blikken. Iedereen die onwetend naar binnen is gewandeld, begint het langzaam te begrijpen. Verklaar mij maar voor gek, ik ben zo gek nog niet!

Ervaringen in het verleden hebben mij geleerd dat de IKEA de airconditioning altijd op standje koelkast heeft staan (of kylskåp in mijn beste Zweeds, maar dit kan ook een nieuwe kast zijn). Heerlijk als je een beetje af wil koelen. Maar als je dan van 30° buiten, in je hemdje, de vrieskist IKEA genaamd binnenstapt, dat zou nog wel eens voor een complete brainfreeze kunnen zorgen. (Of hjärnfrys, niet te verwarren met het handige stapelbed.) En omdat ik opper-koukleum ben, weet ik dat ik dat niet trek.

Dus als een pakezel de IKEA binnen, iedereen lekker laten kijken en ondertussen op mijn gemakje winkelen zonder te klappertanden. Håtsjikidëe!


Reactie schrijven

Commentaren: 0