-Huisdier-

Ik heb een huisdier, soort van. Inwendig. Geen lintworm of vreemde parasiet, wel een bacterie.
Die zit al jaren in mijn blaas, is ooit meegelift met mijn katheter en heeft het daar iets te goed naar zijn of haar zin. Is een bacterie onzijdig of genderneutraal? Geen idee. Je ziet er niks van aan mijn buitenkant, maar ik ben dus al jaren met z’n tweeën. Soms met meer, maar dan beland ik over het algemeen op de EHBO. Met zijn tweeën kan nét.

Ik en mijn bacterie. Zo af en toe wordt door de bacterie flink de bloemetjes buiten gezet met als gevolg dat mijn lijf hartstikke beroerd wordt. Koorts, krampen, spasme, zweten, koud, rillerig. Ja ja, het gaat er flink op los in Casa de Mieke! Het is lang geleden dat ik zelf zo de beest uit heb gehangen. Dan is een flinke opvoedkundige interventie nodig, in de vorm van antibiotica. Even laten zien wie er de baas in huis is. Het duurt altijd even voordat het werkt. Innerlijke strijd, wat heen en weer gedoe maar uiteindelijk win ik! Op de dag dat ik niet meer kan winnen is het met mij gedaan vrees ik, dus: aanpakken die handel! Misschien kan ik beter een hond nemen. Of een goudvis, in ieder geval iets uitwendigs. Het lijkt mij dat je daar minder last van hebt en meer plezier.


Reactie schrijven

Commentaren: 0