-Shisha-

Ik heb het al vaker over mijn pubers gehad en dat loslaten soms moeilijk is.

Naast 18 worden, drinken, beginnen aan het rijbewijs is nu de volgende stap gezet:

Op vakantie met vrienden naar Lloret de Mar. Ze zijn met een heel leuk groepje vrienden, dus daar maak ik me niet zo ongerust over.

Toch heb je altijd je kleine moederlijke bezorgdheden.

Als je de eerste dag een berichtje krijgt dat hij de hele nacht doorgehaald heeft, om 7:00 uur ontbeten en nu op het strand aan het relaxen is met Shisha...

Dan speelt er toch wel van alles door mijn hoofd. Kijk, met die warmte moet je goed drinken, dat is belangrijk, net als een goed ontbijt - en zo netjes op tijd ook-. Dus tot nu toe niets dan lof. 

Maar wie is Shisha, waar komt ze vandaan, hoe oud is ze en doen jullie het wel veilig? Dan blijkt dat ik een behoorlijke overbezorgde cultuurbarbaar ben, en toch niet zoveel van de wereld heb gezien als ik dacht. Gelukkig krijg ik een filmpje toegestuurd om de sfeer te laten proeven en het een en ander te verduidelijken. Overal is aan gedacht. Ze zitten netjes in de schaduw onder een parasol, zodat ze niet verbranden. Om uitdroging te voorkomen staan er voldoende drankjes, mét schijfje citroen, dus aan de broodnodige vitamientjes is ook gedacht. En Shisha?
Mijn vermeende nieuwe schoondochter, blijkt een ander woord voor waterpijp te zijn!

Dus die heerlijke puber zit lekker op het strand, een stukje cultuur te proeven en te genieten van een geweldige vakantie! Loslaten dus, moederkloek dat ik ben!


Reactie schrijven

Commentaren: 0