-Winterslaap-

Mochten jullie me kwijt zijn, ik ben een winterslaap aan het houden. En echt niet omdat het zo koud is. Ik merk gewoon dat ik in deze donkere dagen minder op pad ga. Ik zit een beetje in te kakken achter de computer of voor de tv.

Ik betrap mezelf erop dat ik verzand in domme computer spelletjes. Soms zo erg dat, als ik weer een spelletje ‘verborgen voorwerpen’ heb zitten doen, ik ze even later in mijn woonkamer ga zoeken.
Netflix heb ik zowat grijs gekeken, Facebook is niet meer wat het geweest is en op de televisie komt zoveel reclame dat ik bij het horen van liedje van de Lidl spontaan een allergische reactie krijg. Lidl bij, bij Lidl, bij Lidl, bij Lidl … ja die.
 Even naar buiten gaan gaat niet zonder jas. Dus dat kan alleen als er hulp is. De hele dag is de lamp aan omdat het anders te donker is binnen. Meestal schrijf ik columns over wat ik meegemaakt heb of dingen die ik grappig vind als ik zo ergens tegen aan rol.
Maar heel veel verder dan in en uit mijn slaap- of woonkamer of mijn bus rol ik niet. En áls ik over straat ga is het onder een enorme dikke pak dekens, je ziet me amper. Er worden nog nét geen oude kleding zakken tegen mijn rolstoel aan gezet. Voordeel is dat in de lente mensen altijd denken dat ik afgevallen ben, omdat er minder Mieke onder die dekens zit dan men verwacht.
Gelukkig is de kortste dag van het jaar alweer geweest, van mij mag de lente beginnen!


Reactie schrijven

Commentaren: 0