-Kolonisten van Catan-

Zelfs in de tweede corona-golf verveel ik me niet. Ik heb een oude hobby weer opgepikt, namelijk Kolonisten van Catan spelen. Online, dat wel, vroeger met de buren tot in de late – of vroege – uurtjes. Sinds we verhuisd zijn is dat er nooit meer van gekomen. Maar nu dus al een aantal jaren online. Op een of andere manier kom ik steeds dezelfde spelers tegen, die waarschijnlijk net als ik veel thuis zitten of weinig om handen hebben.

Dat schept een band. Je kunt met mensen uit de hele wereld spelen, ik vind het altijd bijzonder als ik een nederlandse naam zie staan.  Na al die jaren vraag me af wie deze mensen zijn. Misschien zijn het wel de buren! Ik speel mee onder een andere naam, dus niemand weet wie ik ben. Maar hoe zou Graaf Tel eruit zien? Of Mona toetje? Of zo-gek-als-een-deur? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat zij ook niet onder hun echte naam spelen… Deze namen zie ik veelvuldig voorbij komen. Ik heb na al die jaren een hele voorstelling gemaakt van deze mensen en zij misschien ook wel van mij. Maar we weten niks van elkaar en eigenlijk is dat ook prima zo. Als we met elkaar chatten, dan gaat het over het spel en nergens anders over. Geen gescheld, geen gevloek, geen gesjans of elkaar afzeiken, maar gewoon spelen met elkaar. Elkaar feliciteren als het goed gaat. Ja, dames en heren, ook online kun je sportief zijn.

Het is tenslotte maar een spelletje, het gaat niet om geld, het gaat een beetje om de eer.
Hoe grappig zou het zijn als Graaf Tel een ex-vriendje blijkt te zijn, of Monatoetje de kassière bij de Jumbo?

Of juist andersom? En zo-gek-als-een-deur is misschien wel de postbode!
Wat mijn "gamenaam" is? Tja, voor  jou een vraag, voor mij een weet!


Reactie schrijven

Commentaren: 0