-First date-

De zon schijnt tussen de bomen door op het terras. Het is warm en ik voel me licht bezweet. Zijn het de zenuwen of is het de temperatuur? Gauw dep ik mijn voorhoofd en check ik of ik nog lekker ruik. Dit is voor mij nieuw, een first date. Geen idee wie er zometeen aan mijn tafeltje zal schuiven. Opeens voel ik een hand op mijn schouders, ik kijk schuin achterom en… Toen werd ik wakker.
Misschien moet ik wat minder televisie kijken. Mijn echte guilty pleasure is first dates op NPO3. First dates is gewoon leedvermaak. Vaak zie je in het eerste contact al: dat gaat niks worden. Super ongemakkelijk meestal. Ik zou er niet goed in zijn. Van die standaard vragen. Wat doe je zoal in het dagelijks leven? “Nou, in het dagelijks leven zit ik in een rolstoel, maar nu even niet want ik ben aan het dromen. Momenteel ben ik veel binnenshuis. Ik computer, kijk tv en schrijf af en toe een beetje. Wat voor spannende dingen doe jij?”
In mijn droom zit er dan een ontzettend knappe en leuke Italiaan voor me. In een droom kan dat, Leuke Italianen bedoel ik dan. Met donkere krullen en lichte ogen.
Ik heb al drie seks-on-the-beach cocktails achterover geslagen bij barman Victor met zijn mooie blauwe ogen en ben amper meer aanspreekbaar. Onder het eten probeer ik het nog te redden met mijn allerliefste brede lach. Helaas zie ik in mijn glimmende gouden lepel de spinazieblaadjes tussen mijn tanden en wordt het een vluchtroute naar het toilet. Daar aangekomen bel ik nog even een vriendin dat het allemaal fantastisch gaat, maar als ik terug kom, is die Italiaan allang gillend weggerend.
De hamvraag: “Willen jullie elkaar nog een keertje zien?” blijkt overbodig. In de aftiteling vliegen de vogeltjes twee verschillende kanten op en spat de hartjes ballon met een knal uit elkaar, net als mijn droom.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Nathalie (maandag, 19 april 2021 22:03)

    Je schrijft erg leuk!!